Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
[ Akceptuję ]
Mapa strony

Aktualności

Tablice turystyczne w Sztutowie i Kątach Rybackich

Dodano 2020-09-18
Nowe tablice w Sztutowie i Kątach Rybackich.  W pięknej gminie Sztutowo, którą wcześniej opisywaliśmy zamontowaliśmy tablice z planami, które będą służyć turystom. Jedna z tablic stoi przy trasie do Muzeum Stutthof w Sztutowie. Kolejna w Sztutowie ustawiona jest przy plaży morskiej, ul. Morska. Tablica w Kątach Rybackich również ustawiona jest przy plaży morskiej ul. Morska. Warto zwiedzić miejscowość Kąty Rybackie. Miejscowość z  północnej strony graniczy z Morzem Bałtyckim (Zatoka Gdańska) a z drugiej jest Zalew Wiślany. Przez tę miejscowość wjeżdża się na Mierzeję Wiślaną. Kąty Rybackie to wieś położona w województwie pomorskim, w powiecie nowodworskim, w gminie Sztutowo na Mierzei Wiślanej i niewielkim fragmencie Żuław Wiślanych, przy drodze wojewódzkiej nr 501, w Parku Krajobrazowym "Mierzeja Wiślana". Nieopodal projektowana jest droga wodna i kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną jak wstępnie zaplanowano, powinna zakończyć się do 2022 roku. Kanał (przekop przez Mierzeję) ma mieć 1,3 km długości, 20 metrów szerokości i 5 metrów głębokości. Wykonanie tego zadania ma polegać na zrobieniu przekopu Mierzei Wiślanej i pogłębieniu drogi wodnej do Elbląga w bardzo płytkim Zalewie Wiślanym (ze średnio 2,7 m do 5 m), czyli trzeba wykonać szlak wodny o długości ok. 20 km przechodzący także przez obszar Natura 2000. Koło tego projektu namnożyło dużo kontrowersji tym bardziej, że w budżecie Państwa nie zaplanowano pieniędzy na dostosowanie portu w Elblągu do obsługi statków wielkomorskich. Przekop: Całość ma kosztować łącznie 2 mld zł z budżetu państwa, inwestycja budzi kontrowersje, bo planowane korzyści ekonomiczne są mocno wątpliwe. Tym bardziej, że jej koszty stale rosną. Pierwotnie miało to być 880 mln zł - to gigantyczna różnica w porównaniu z obecną wyceną. Jest jeszcze jeden problem, przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przeprawiać się jedynie małe statki. Długi na 1,3 km kanał żeglugowy będzie miał pięć metrów głębokości. Pozwoli to na wpływanie do Elbląga jednostek o zanurzeniu do czterech metrów, długości 100 i szerokości 20 metrów.Takie statki są już niemal niespotykane. Pływają jeszcze m.in. po Renie oraz w rejonie Kanału La Manche, ale na Bałtyku ich brak. - Nie ma nie tylko statków, ale także ładunków, które można byłoby przewozić poprzez Elbląg w kierunkach innych niż do lub z Kaliningradu - powiedział w rozmowie z "Rzeczpospolitą" prof. Włodzimierz Rydzkowski z Katedry Polityki Transportowej Wydziału Ekonomicznego na Uniwersytecie Gdańskim. Jak dodaje, ta inwestycja, z gospodarczego punktu widzenia, nie ma żadnego uzasadnienia.Wizualizacja kanału pochodzi ze strony: https://www.portalmorski.pl/.../44369-grobarczyk-koszt...
cofnij