Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
[ Akceptuję ]
Mapa strony

Aktualności

Czym jest promocja gminy, miasta?

Dodano 2011-09-13

            Promocja to termin dotychczas zarezerwowany dla działań reklamowych, a szerzej marketingowych...

Obecnie oprócz międzynarodowych korporacji, wielkich przedsiębiorstw krajowych i lokalnych, techniki promocji wykorzystują podmioty, które nigdy wcześniej z promocją, ani konkurencją nie miały wiele wspólnego. Media, nie tylko prezentują reklamy proszków do prania, samochodów czy usług finansowych, ale także reklamy miast, muzeum, regionów, a nawet krajów zapraszających nas do odwiedzin.

Wydaje się więc, że promocja to naturalny atrybut wszystkich instytucji, organizacji, a nawet jednostek działających w społecznym otoczeniu.


W sferze publicznej, a szczególnie samorządu, promocje określić możemy jako politykę władz samorządowych prowadzoną w stosunku do otoczenia, jak również w stosunku do społeczności lokalnej. Polityka ta opiera się na oddziaływaniu na odbiorców poprzez przekazywanie im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększyć wiedzę na temat podmiotu kreującego promocję (gmina, powiat, miasto).

Promocja może przybierać dwa wymiary - wewnętrzny i zewnętrzny. Promocja skierowana do wewnątrz, to działalność nakierowana na mieszkańców, społeczność lokalną. Drugi wymiar promocji to działalność " ne zewnątrz" - w stosunku do przyjezdnych (zarówno turystów, jak i inwestorów).

Z uwagi na przedmiot promocji M. Marks wyróżnił promocję gospodarczą, społeczną oraz kulturową.

Promocja spełnia cztery podstawowe funkcje:

Funkcja informacyjna – oznacza dostarczanie niezbędnych informacji, w celu przełamania nieznajomości. Informujemy o gminie, atrakcjach turystycznych, produktach lub wydarzeniach, z których gmina słynie.
Funkcja pobudzająca – to wywołanie zamierzonych postaw poprzez dostarczenie odpowiednich argumentów (czy to emocjonalnych czy też racjonalnych). Ta funkcja głównie realizowana jest poprzez kampanie wizerunkowe, w których przedstawiamy wizerunek naszej gminy np.: gmina pełna młodych ludzi, dynamiczna, nastawiona na zmiany, nowoczesna
Funkcja konkurencyjna – to przypomnienie i podtrzymanie wizerunku naszej gminy w świadomości potencjalnych turystów i inwestorów.
Funkcja satysfakcyjna – wytworzenie pozytywnego wizerunku naszej gminy u potencjalnego turysty lub inwestora.

Tak więc promocja powinna być realizowana w oparciu o model:


1. INFOMUJEMY
2. TWORZYMY ARGUMENTY, DLA DECYZJI O SKORZYSTANIU Z NASZEJ OFERTY
3. PRZYPOMINAMY
4. WYWOŁUJEMY POZYTYWNE SKOJARZENIE

Narzędzia promocji :

Aby promocja była skuteczna, musimy wykorzystać odpowiednie narzędzia promocyjne.
Do istotnych narzędzi promocyjnych możemy zaliczyć:

Prowadzenie strony internetowej. Warto przy tym pamiętać, aby strona gminy/ powiatu nie była tylko stroną o urzędzie i strukturze organizacyjnej.


Kampania reklamowa
Public relations
– działania, których celem jest tworzenie i utrzymywanie zaufania do naszej organizacji (np. władz miasta), budowanie właściwego wizerunku gminy, za pomocą mediów.
Direct mailing – kontakt bezpośredni z potencjalnymi turystami/ inwestorami/ mieszkańcami.
Wydarzenia promocyjne – organizacja imprez sportowych i artystycznych.


Działalność wydawnicza


Materiały reklamowe i gadżety

***

autor: Michał Walczyński

oryginalny tytuł: "Czym jest promocja ?"

Zródło:
http://www.dobrepraktyki.silesia.org.pl/content/view/26/9/

 

=============================================

zobacz również:

Tablice z planami miast i mapami gmin

 

cofnij